10 April 2015

Rapport från Malmö Seriefest

Här kommer äntligen en liten rapport från Malmö Seriefest som jag arrangerade på Malmö stadsbibliotek för två veckor sedan!

Tanken var ju från början att jag och en kollega skulle arrangera det hela tillsammans, men eftersom hon var tvungen att hoppa av fick jag ta hela lasset själv. Det låter kanske jobbigt (och jag ska inte sticka under stol med att jag var nervös över en del saker - kommer borden att anlända i tid? Vad händer om tekniken inte funkar? Vad ska jag göra om någon av programpunkterna måste ställas in? osv.) men tack vare att Malin och Amir på biblioteket var så hjälpsamma så flöt det hela på riktigt bra!

Här är en liten film, tagen tidigt på lördagen:



Efter avräkningen på söndagen kunde vi konstatera att ca 500 pers hade deltagit i Malmö Seriefest! Vilken succé!! \(^o^)/
Både Sydsvenskan och Sydnytt rapporterade från mässan:
Premiär lockade skapare - Sydsvenskan
Inrutad helg för seriefantaster - SVT Sydnytt

Malmökanalen 89,2 intervjuade mig dessutom inför mässan, och likaså gjorde Skånes Fria Tidning:

Skånes Fria Tidning, nr 13 2015.
Och Malmö Mediakanal:



Fredag morgon vaknade jag dock med 38 graders feber, haha. Det var bara att ta några inflamationshämmande tabletter och bita ihop! Jag var lite yr under hela helgen, men det underlättade att eventet bara höll på i 6 timmar på lördagen och 4 på söndagen, samt uppställning på fredagen och nedmontering på söndagen.



Ett stort tack till Malin och Amir på stadsbiblioteket för deras fantastiska hjälpsamhet! Även ett stort tack till Jamil Mani och Seriefrämjandet som tryckte PR-materialet (de fina vykorten ovan) samt ABF Malmö som stod för bordshyran!
Och inte minst, tack till alla som deltog, som försäljare, på scen eller besökare. Tillsammans gjorde vi Malmö Seriefest!

Alla scenframträdandena filmades, så jag ska försöka hinna klippa till dem den kommande tiden och lägga upp dem på youtube så att ni som inte kunde närvara får chansen att se dem.
Samt det finns såklart redan samtal och framtida Malmö Seriefest, så ni som inte kunde komma denna gången, kommer nog få fler chanser!

Väldigt lyckat, jag är nöjd! ✌

No comments:

Post a Comment