10 April 2015

PicaCon i helgen!

I helgen drar jag och syrran Catarina från Nosebleed Studio till PicaCon i Kristinehamn!
Ska du också dit? Kom förbi vårt bord i Artist Alley och säg hej, vetja'!

Jag ska hålla två föreläsningar:

Lördag 11/4 kl. 20.00-21.00:
Hur lyckas man som mangatecknare?
Vill du bli mangatecknare? Kanske drömmer du om att se dina egna böcker i butikerna, eller ha en egen onlineserie som folk följer? Kom och lär dig från proffset Natalia Batista som berättar om hur mangamarknaden funkar i Sverige och internationellt, hur man arbetar som mangatecknare och vad man ska göra för att lyckas!
 


Söndag 12/4 kl. 11.00-12.00:
Sword Princess Amaltea  -  fantasymanga där könsrollerna är ombytta
När serietecknaren Natalia Batista ville skapa en fantasymanga bestämde hon sig också för att göra något som tyvärr saknas bland tecknade serier; en könsomvänd fantasyvärld där prinsessorna räddar prinsarna.
Natalia berättar hur hon utvecklade historien till serien, influenser hon haft och beslut hon fått ta när hon valde att vända på könsmaktsordningen i sin fantasyvärld.


Japp, det är en bra bit upp för oss, som bor i Skåne, men det är också första gången jag faktiskt får betalt för att hålla föreläsningar på ett mangakonvent. Det är stort! Det känns både hedrande och kul att få vara en av deras officiella gäster, det måste väl betyda att jag åstadkommit någon form av berömmelse i mitt yrke och inom mangakretsarna i Sverige.

Det lönar sig att kämpa för något man tror på. ☺

No comments:

Post a Comment