23 June 2011

Rapport från B.L.Y.G. + bilder från UppCon

Jag är sjuuuk.... Snuva.
Jag hatar att vara sjuk. Det dränerar en på energi. Energi som jag kunde använt för att jobba...

Med B.L.Y.G. bakom mig är vårens konventsturné (haha) över. Dags för en liten rapport!

Våra uppdukade bord.

Försäljningen gick lite sådär, eftersom konventet låg bara 2 veckor efter UppCon, och en del tydligen sparat i ett halvår och bränt alla sina månadspengar där. Dock var folk inte panka nog att undgå att köpa snusk, så A Song For Elise och Swedish Comic Sin gick sålde bra!

Jag höll en teckna-yaoi-workshop på lördagen som gick bra. Lite improviserad men jag ville balansera både det tekniska och det praktiska så den blev lite av en "hur du får ut dina serier"-föreläsning i kombo med teckna sexiga pojkar. Uppskattat, verkade det som!

På söndagen höll jag föreläsningen om yaoi manga som jag även höll på UppCon. Dock var organiseringen och storleken på konventen ganska olika. På UppCon hade jag närmare 100 lyssnare. Här runt 10. Men likväl intressant och kul att höra folks kommentarer!

Dock var organiseringen som sagt lite sådär... Tjejen som skulle hjälpa mig med föredraget var inte där så jag fick koppla in allt själv. Mitt i föredraget traskar två funkisar in och avbryter mig utan att titta på mig eller be om ursäkt, och ber odiskret en i publiken att följa med dem. Jag bara står och gapar, men fortsätter sedan.

Livliga diskussioner här och var i föredraget gjorde att det drog ut på tiden, och plötsligt kommer tjejen som borde varit där från början och ber att vi ska sluta, för vi har dragit över 10 min, och det är bara 20 min tills nästa ska börja, och de behöver koppla in datorn. Jag (som lyckades med det själv på 5 min) ber om att få lite tid att avsluta det hela, och hon godkänner och går. Jag försöker avrunda, men så kommer en annan funkis in och avbryter barskt och begär att vi går så att de kan koppla in datorn. Jag argumenterar att jag blev lovad några minuter till att avrunda och att det inte är någon kö till deras föredrag och att jag själv lyckades med det på 5 min, varför ska de ha en kvart? Efter en onödig runda argument får jag avrunda mitt föredrag, vilket jag gör. Applåder, och jag packar ihop mitt på 10 sek.

Jag kände verkligen att detta borde jag inte behöva tåla. Varken som gästföreläsare (som jobbade gratis) eller som vanlig konventsbesökare. Som tur bad de senare om ursäkt för hur det strulat till sig, och tjejen skickade även ett ursäktande mail. Det var skönt att veta att de uppskattade att jag var där, för det kändes inte så då. Tack~

Jag skriver inte detta för att hänga ut någon. B.L.Y.G. var ett jättetrevligt konvent i övrigt och vi träffade supermysiga personer där, både besökare och arrangörer. Och jag vet själv av egna erfarenheter att konvent kan bli struliga att organisera ibland. Jag vill mest bara tjata av mig här, på min högst oprivata dagbok, samt visa vad man kan råka uppleva. Kanske kan jag bli för gnällig ibland?

Oh, ja! Till nått annat:
Idag bakade jag o Emil bröd!
Skålen var inte en cm för liten! O__O

Mmmmm!!

Här är receptet (suuuperenkelt!!):
Pain De Martin - Trevlig sommardeg
Tack till Emils syster Anni för tipset!!

Ja, och här kommer lite bilder tagna av ReYa från mitt yaoi-föredrag på UppCon, och från paneldebatten med syrran, Åsa, Elise och David!





No comments:

Post a Comment