18 September 2015

Bokmässan x 2!

I helgen och nästa helg kommer jag hinna avverka två stycken bokmässor!

Först ut är Östergötlands Bokmässa på Linköpings bibliotek på lördag den 19:e (imorgon).

Jag kommer hålla i:

13.00 – 14.00 i seriehörnan
Mangateckning – Workshop
Vill du lära dig rita manga av ett riktigt proffs? Natalia Batista som gjort de svenska mangaserierna Mjau! och Sword Princess Amaltea kommer till bokmässan och lär ut hur du skapar din egen mangafigur. Från 8 år uppåt.
Den är helt gratis, så det är bara att komma!


Därefter kommer jag att signera Sword Princess Amaltea 1 och 2 (3:an har jag fortfarande inte fått tyvärr...). Har ni redan köpt böckerna, eller någon av mina tidigare serier, så går det såklart bra att komma och få även dem signerade.

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Helgen efter det är det dags för Bok- och Biblioteksmässan i Göteborg, årets höjdpunkt för alla i bokvärlden.

Eftersom det är mega-super-duper-awesome-boksläpp av Sword Princess Amaltea 3 (sista delen i serien!!) så kommer jag närvara hela helgen och har ett tajt schema:

Torsdag 24:e september:

13.00-14.00
Signering i Kolik förlags monter

15.00-16.00 Signering i Kolik förlags monter



Fredag 25:e september:

13.00-15.00 Signering i Kolik förlags monter

16.00-17.00 Signering i Kolik förlags monter

17.00-18.00 Signering i SF-bokhandelns monter 


Lördag 26:e september:

11.00-11.45 Liveteckning på Seriescenen Jag kommer teckna Amaltea live på Seriefrämjandets scen, och i slutet av programpunkten kommer originalbilden auktioneras ut till förmån för Radiohjälpens insamling för människor på flykt. Se facebook-eventet här.  Var med och se bilden växa fram och stöd sedan de som behöver din hjälp genom att bjuda på auktionen!

13.00-15.00 Signering i Kolik förlags monter

16.00-17.00 Signering i Kolik förlags monter

20.00-23.00 Releasefest för Sword Princess Amaltea 3 och Livet före döden
MISSA INTE! Sicken fest det kommer bli! Jag och Henri Gylander (som också gått på Serieskolan i Malmö) släpper böcker samtidigt, och detta kommer bli en hejdundrans kalas! Livemusik, boksigneringar och kul överraskningar~
Se facebook-eventet här. Här är affischen för releasefesten:



Söndag 27:e september:

11.00-12.00 Signering i Kolik förlags monter

12.00-13.00 Serier för barn och unga, panel i Svenska Tecknares monter 
Vad skiljer serier för barn från andra barnböcker? Hur ser statusen ut för barnserier idag? Finns det någon marknad? Hur tänker förlagen? Vilka barn och ungdomar läser serier? Vilka gör dem och vilka behov finns det? På vilket sätt kan arbetet med läsfrämjande använda seriemediet bättre?
Natalia Batista, serieskapare och illustratör
Josefin Svenske, förläggare Kolik förlag
Johan Unenge, illustratör, serietecknare, manusförfattare och läsambassadör


14.00-15.00 Signering i Kolik förlags monter

Hoppas vi ses där!!

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ 

Jag jobbar också vidare med bilden till Ängelholms biblioteks seriehörna. Här är en till liten smygtitt på hur en bit av den kommer se ut:

 

Hela bilden lägger jag nog först upp när den är officiellt hängd på biblioteket. Ni får hålla er till tåls, haha...

✰ Tack för att du läste och hoppas vi ses på någon av bokmässorna! ✰

No comments:

Post a Comment