31 December 2010

God Jul och Gott Nytt År!!

Lite försenad God Jul på er alla!!
Här är årets julbild, ett samarbetet mellan mig och Emil Johansson, min pojkvän.

Här kommer en försenad julklapp: ett foto-inlägg! (Va generöst av mig... :D)

Först ett foto som jag tog hos Emil i hans gamla lägenhet innan vi flyttade ihop. Han hade fått en ny digitalkamera i födelsedagspresent, och den är riktigt bra! Denna bild tog jag alltså inte för att pika hans städning utan för att testa kameran. Jo, det är sant!!

Jag lade upp bilden i ganska stort format, så om någon vill plocka den som skrivbordsunderlägg så är det helt okej. Klicka på den så öppnas den i större format.

Det har snöat massor i år!
Skåne har varit vit hela november och december (bortsett från en veckas tö). Det har varit omöjligt att åka kollektivt, och man märker hur vi skåningar blir som sköldpaddor på rygg när man inte kan lita på busstiderna! 45 minuter i minusgrader i en dragig busskur är inte så mysigt...


Såhär ser det ut på går gård.

Julen tillbringade vi i Småland hos Emils familj, och åkte från släktingar till släktingar och åt och åt. Precis som man ska under julen! :D
Det var så trevligt och mysigt, alla var öppna och välkomnande och maten goood! Jag kände mig så bortskämd att få vara en del av det hela.

Kylan kom vi såklart inte undan från! De -10 graderna i Skåne kändes som Gran Canaria, i Småland var det som mest -20 och man fick istappar i näsan när man var ute.

Jag och Emil promenerade i kylan, och vår utandning skapade frost i håret!
Kaaaaaallt!!
Fast... Lite coolt också. Fattar ni? Coolt... XD

Mer bilder med Emils superkamera!
Jag och syrran ville ge foton i present till släkten, det var ett tag sedan vi gav dem foton på oss så det kunde vara kul att dokumentera ungdomen, så att säga.
Det blev riktigt snygga bilder!! Bilden nedan är bara lite uppljusad, inget mer. Ingen retuschering alls behövdes!


Och avslutningsvis en bild på....

HUVUDBJÖRNEN!!


Gott Nytt År 2011 på er alla!
Nu ska vi skåla i glasen och ringa in det nya året! *tar fram spritpennan och ringar in 2011 i kalendern*
Ses nästa år, allihopa!

Och så lite kul från den virituella världen:
The Awesome Internet presents:

No comments:

Post a Comment