06 December 2008

Mina projekt - Mjau Mjau är iväg!


Skickade iväg "Mjau Mjau" igår. Första kapitlet (27 sidor) samt en synopsis på sammanlagt 9 kapitel och ett brev om mig och idéen.

Hade visat den för min f.d. lärare och handledare på Serieskolan, Fredrik Strömberg, och han tyckte att den såg professionell ut och att idéen var bra.

Jag skickade den till:
  • Bonnier Carlsen
  • Raben&Sjögren
  • Natur&Kultur
  • Opal
  • Alfabeta
  • B. Wahlströms
Sen smet jag förbi Serieskolan, för att snacka med Tomas Antila (som jag gör ett annat mangaprojekt med), lagom till fredagsfikat. På plats var en trevlig tjej från Kabusa förlag, och som tur hade jag med mig ännu ett ex av "Mjau Mjau", så hon tog med sig det tillbaka till förlaget.

Hm... själv gillar jag min mangaidé, så om inte någon av dessa sju förlagen svarar ja, så tar jag den utomlands, helt enkelt.

Byebye!

7 comments:

  1. du glömde EgmontKärnan. Inte för att man vill ha med dem att göra, men ändå.

    ReplyDelete
  2. Hejja Natalia!
    Håller alla tummar jag har för dig!!!

    ReplyDelete
  3. Till Tomas:
    Hm... jo, men så vill jag nog straffa dem lite för att de kastade ut "Lova" ur Okej... Bara för det får de inte chansen.
    Fast får jag inget napp innan deras serietävlings slut, kanske jag skickar in den dit.

    Till AT73:
    Tack så mycket för stödet! Det behöver jag! :)

    Tack för kommentarerna!!

    ReplyDelete
  4. *håller tummarna*

    Btw, jag har börjat uppdatera min blogg ^^ bara att följa mitt post eller att googla "Omega Dreams"

    ReplyDelete
  5. Jag har just köpt och läst den första boken, så söt, har beställt de andra och väntar med spänning på fortsättningen.
    är ett riktigt manga och anime fann, tyvärr kanske också den enda i min ålder i den här lilla staden :( söker efter andra att snacka med, med samma intressen.

    P,s åker till Japan i höst på språkresa. :D

    ReplyDelete
  6. hej älskar din manga den är super ^_^
    köpte två igår hoppas köpa mer sen =D
    Håller tummarna att flera ska hitta den =)

    Mvh Smo neko

    ReplyDelete
  7. varför finns det bara 4 mjau böcker!!!!????

    ReplyDelete