04 January 2010

2010 - året då allt kommer att hända!

Nu tänkte jag kika på förra årets nyårslöften och hur de införlivades, samt årets nyårslöfte och hur planerna so far ser ut för 2010.

Förra året lovade jag mig själv att börja träna regelbundet, skriva på ett kontrakt och inte ha ett fast förhållande.

Det första vet jag inte om jag höll så bra. Gymkortet tog slut i augusti och därefter har i princip bara högerhanden fått motion. Men jag har gjort övningar och varit ute och joggat och promenerat i relativt regelbundna perioder, så jag kan ge mej själv ett VG- på den punkten.

Det andra har jag mer än väl införlivat! Jag har skrivit på inte mindre än 7 kontrakt under året (2 för böcker, 3 med Miljöförvaltningen ang. FUSE och 2 med Kvarnby för lärarjobb). Wow, säger jag bara. Ett stort MVG+++ till mig!

Det tredje har jag också lyckats med, men det fanns återfall... Fick hjälp från andra att hålla det löftet, så jag får ett MVG, men det är lite som att få bra betyg på ett grupparbete där man inte gjort ett sååå bra jobb.

Slutbetyg: Ett klart MVG. Kanske ett + i kanten, för kontrakten.




Och nu till årets nyårslöfte:
Jag lovar mig själv att jag ska göra allt som står i min makt för att må bra, fysiskt och psykiskt.

Dvs. ingen mer överoptimism med hur mycket jag hinner med, inget mer missunnande av lugn och ro, inget mer bortprioriterande av motion och friluftsaktiviteter och inte minst inget mer stressande och ångestande över saker jag inte hunnit med eller ångrar att jag tackade ja till.
Under 2010 ska Natalia värja undan från den säkra rakstreckan rakt in i väggen.


Detta är planerna för 2010:
  • Avsluta arbetet med "Klimatpimpa din livsstil" och skicka till tryckeri
  • Avsluta fjärde och sista boken av "Mjau!" i januari
  • Arbeta om delar av "A Song for Elise" med Tokyopop under våren
  • Producera en sexantologi med 11 andra serietecknare, under projektnamnet Den Svenska Seriesynden (mer här senare), inför SPX 2010
  • Åka till Japan (äntligen!) med min syster i mars
  • Slappa och ta det lugnt med min nya älskling Emil (äkta, stabil kärlek!)
  • Åka runt och promota "A Song for Elise" i Tyskland under hösten

Inte så farligt. Detta klarar jag. Kanske hinner jag sova ut under våren, till skillnad från min vinter.

All lycka till er, mina vänner, under detta stundernas år 2010!
Begrav allt gammalt, låt gro och spira allt nytt och det med potential!

6 comments:

  1. Herregud, du hann verkligen med massor! Jag tillbedjar dig, drottnigen av arbetsnarkomaner! Själv sitter man och pysslar lite pa kvällen och tycker man har varit duktig efter 90 minuter...Fick ditt vidrabefodrade mejl, tack!

    Kramar
    Dinah

    ReplyDelete
  2. Yay! Bra att du fick det.

    Mmhm.. det har hänt mycket. Men det kanske har gått lite för fort ibland, eller lite för mycket har legat på mitt bord. Så nu ska här saktas ner och tas lugnt.

    ReplyDelete
  3. Glöm mig bara, glöm mig!!! T^T
    (vem var det som påminde din syster att släpa med dig till Japan?)

    Men, skoj att det går så bra för dig! <3

    ReplyDelete
  4. Jag såg artikeln i DN, och jag kan bara säga grattis och にゃあああああ...
    Det här landet behöver fler mangatecknare.

    ReplyDelete
  5. DN storm på ingång!

    atm vet man då inget om er, men likväl ska man vara eran bästa vän - om ni så vill det eller inte (detta är ju internet)

    Nej men man kikar till vad ni erbjuder, och så får man sträva efter något liknande. God fortsättning!

    ReplyDelete
  6. Tack allihopa!! \^_^/

    Jag har inte glömt dig, Fanny! :)
    Det kommer bli skiiitkul!!

    Ja, nitro2k01, det behövs verkligen fler svenska mangatecknare!

    Yay! Du får gärna va min vän, Kire!
    God fortsättning, du med!

    ReplyDelete