22 January 2009

Kämpa, kämpa, kämpa!

Jag har inte skrivit på länge, jag vet, så här kommer en uppdatering!

Jag har haft ganska mycket att göra, inte minst planering. Så jag har gjort en lista...

Innan SPX 2009 den 24-26 april ska jag ha...
  • Översatt och skickat "Mjau Mjau" till International Manga Award samt Egmonts barnserietävling (deadline 31 januari), samt Kemi's barnserietävling
  • Gjort klart Harry Potter-doujinshin och tryckt den
  • Gjort klart tredje delen av "A song for Elise", samt återrastrera allt i en enhetlig stil, samt tryckt en skitsnygg bok av den
  • Gjort klart och skickat in "Min syster är en ängel" till Mangatalangen 2009 (deadline 1:a april)

Min vän Tomas Antila kommenterade att listor är typiskt depressionsbeteende. Jag tolkar det som att man tenderar till att planera en massa saker man ska göra för att förändra situationen, men sedan inte klarar fullfölja den. Detta sänkte dock inte mitt humör, utan sporrade mig verkligen!
Jag SKA fullfölja listan!

Här kommer en bild från "Min syster är en ängel", min serier till Mangatalangen. Jag hoppas jag inte blir diskad nu... Det vore synd, för jag känner verkligen att detta är ett kärleksbarn! Vare sig jag blir publicerad eller ej, kommer den alltid betyda något för mig.
<3


Ha det bra!

Ba~j!

7 comments:

  1. Waah!! Bilden från "Min syster..." ser skit snygg ut!
    Jag vill se mer.
    Som vanligt hejar jag på dig när du är i kämpar tagen. (Jag kämpar med dig, som en dålig coach eller något?)

    ReplyDelete
  2. Tack tack tack, AT73!!

    Jag är så glad att du stöttar mig! Jag ska kämpa extra hårt för att göra dig stolt!

    Du ska få se "Min syster är en ängel" innan jag skickar in den. :)

    ReplyDelete
  3. Änglar ;)

    Ska du använda någon av dessa serier till SPX?? :3
    Vi får ta och sätta ihop nåt raffigt <3

    ReplyDelete
  4. Japp, tänkte det. Vi får verkligen sätta ihop något riktigt fint tills dess, och mycket mer!
    ;)

    ReplyDelete
  5. Hej fran mexiko. Vi har glomt att fotta loggan till kiosken brevid vart hotell, som vi dopte till "natalia batista"

    ReplyDelete
  6. Wow du är jätte aktiv och bra. Jag har en fråga här: När man deltar i Mangatalangen ska man texta pratbubblorna i blyerst eller ska man skanna in och skriva i datorn eller bara lämna pratbubblorna tomma och inte skirva någonting alls?
    Jag förstår inte riktigt deras regler, det står "texta inte på pratbubblorna".

    ReplyDelete
  7. De vill inte att du skriver dem för hand i tusch bara, för de vill kunna rättstava och sånt om det behövs. Skriver du texten i datorn och behåller textlagren fria i ena versionen av varje sida, går det nog bra.

    Lycka till!

    ReplyDelete