08 March 2010

Swedish Comic Sin

(blogglänk!)

Jag är så stolt över att kunna presentera detta.

I somras startade jag detta sexserieantologiprojekt, då med den svenska titeln "Den Svenska Seriesynden". Ursäkta det långa uppehållet här på bloggen, men nu har projektet kommit in i en säker fas.
Det blir en superhet antologi, med framsidan som ni ser den ovan, gjord av undertecknad.

Jag startade projektet för att se om mina vänner och kollegor skulle våga anta utmaningen; att göra en 10 sidors serie med sexuellt innehåll. 11 serieskapare hoppade på tåget, och så rullade det iväg!

Det fanns två stop under resans gång: konceptskisser och färdig serie.

I december sammanställde jag en pdf-fil med alla koncepten som jag fått in från deltagarna. Därigenom kunde alla se vad de andra pysslade med, och då dels försäkra sig om att de vill vara med och stå för innehållet i antologin, samt ge varandra kommentarer och konstruktiv kritik.

I mars (nyligen) var den slutliga deadlinen, och med väl alla färdiga serierna framför mig kan jag bara säga en sak: WOW!!
Antologin blir hetare än jag kunde föreställt mig! Många av serieskaparna blev dessutom så inspirerade att de spräckte 10-sidorsrekommendationen, så en del serier är på över 20 sidor.

Jag ser verkligen fram emot att sälja boken på SPX i år. Tipsar er alla varmt om att kika in på bloggen (länk ovan) och läsa de exklusiva intervjuerna och smygtittarna på innehållet som kommer fylla bloggen regelbundet fram till releasen, samt andra nyheter kring boken!

Gå även gärna med i Facebook-gruppen:

Swedish Comic Sin


Yay! *stolt*

7 comments:

  1. Oooh! Jag måste komma förbi och köpa den! XD

    ReplyDelete
  2. Häftigt! Dyker det upp möjlighet för göteborgare som inte har möjlighet att åka till SPX att inhandla den senare?

    ReplyDelete
  3. Javisst! Den kommer finnas att beställa via bloggen, eller någon av deltagarna. Ska se om jag kan få in den på adlibris med...

    ReplyDelete
  4. Det låter jätte spännande :D
    Blir säkert skitbra!

    Tycker färgen på texten är lite extrem mot den röda bakgrunden, men bilden är fin!

    ReplyDelete
  5. argh! Sorry XD Det var jag (alice) som skrev förra kommentaren, men tomas hade glömt att logga ut

    ReplyDelete
  6. Ah, ok.

    Ja, jo, det har jag fått höra, men jag ser det som en bra sak, alltså att den sysn på håll och att man kommer ihåg den.

    ReplyDelete
  7. Grattis!
    Vet att du velat gora natt sant har enda sedan vi startade Go Go Manga (som just nu ar tyst som graven...).
    Fran det jag sett av boken, ser den riktigt rolig ut. Kommer man kunna kopa den pa adlibris och sa ocksa, eller ar det bara "pa plats"?

    Jag ar fortfarande lite sugen pa att gora Go Go Mango tidningen vi diskuterade fran borjan. :/ Far se om det gar att organisera dock fran Irland.

    Grattis igen, och bra kampat!

    ReplyDelete