23 September 2009

Aj, det gör ont...

Hm...
Egentligen är detta ju en ARBETSblogg, men jag har redan tidigare brutit mot det, så varför inte spy mer personligheter i äkta ohämmad exhibitionistisk anda?

Natalia har ont. På två ställen:

Hon har ont i livmodern, för hon satte för 20 dagar sedan in en hormonspiral. Som preventivmedel, dels, men också för att hon inte vill äta p-piller mot mensvärk, så hon tänkte "testa" spiral lite. Hittills har det inneburit molande och hackande smärta typ varannan dag, samt stark mensvärk för nån dag sedan. Detta lilla projektet gör att Natalia börjar bli lätt instabil psykiskt, speciellt i kombination med smärta nummer två.

Hon har även ont i hjärtat. Denna smärtan är mer nyligen tillfogad, mer specifikt kl. 12 den 23:e september, dvs. idag. Hjärtkramp? Något genetiskt? Nej, bara dum, naiv kärlek, mina vänner. Och obesvarad sådan.

Så nu försöker Natalia hålla huvudet ovanför vattenytan. Det är inte lätt... Mycket jobb kvar på kattserien, och det går verkligen inte att arbeta när tårarna gör blicken dimmig och pappren våta.

Den har för övrigt bytt namn till "Mjau!", eftersom norska tecknaren Jason har en tidning med titeln "Mjau Mjau". Tack så mycket, Jason.


Nu ska jag sova, och försöka glömma allt...

4 comments:

  1. Ouch! Hoppas det blir bättre... Mjau? Ser fram emot den!

    ReplyDelete
  2. Aww, Hoppas du mår bättre snart! <3

    ReplyDelete
  3. Tack båda två för omtanken.
    Det kommer behövas läkning ett tag till, både uppe och nere, men jag klarar mig.

    ReplyDelete
  4. Foi foi! (klappar) Du var saknad på bokmässan. Hormoninplantat och starletångest åsido...

    ReplyDelete