19 October 2008

Nosebleed Studio i Sydsvenskan

Blev uppringd häromdagen av en trevlig tjej på Sydsvenskan, en av Skånes främsta dagstidningar, som ville göra ett reportage om utställningen "Manga - japanska bilder" som just nu visas på konsthallen Louisiana i Humlebaek i Danmark. Hon tänkte dra dit och kolla utställningen, och ville ha med sig en expert som kommentator, och frågade om jag eller någon annan från studion var på.

Hon sa att hon hade läst om studion i tidningens reportage om "I Seriernas Värld"-mässan som hölls i Malmö hösten 2007, och tänkte att någon av oss aktiva serieskapare vore kul att ha med sig.

Tyvärr kunde inte jag åka, eftersom jag hade jobbet på Serieskolan att ta hand om (som för övrigt gick ganska bra), men Alice Engström kunde, så det blev hon som fick representera studion i denna artikel som fick förstasidan på söndagen och första uppslaget på Kulturdelen:
"Japans stora ögon blickar ut från Louisiana"

Aaaaah...
Jag är stolt över Alice. Hon gjorde ett riktigt bra jobb. Ibland brukar man råka ut för okunniga journalister som missförstår allt man säger, men det fanns inget i artikeln jag kunde markera som ett sådant fall. Det hela ser proffsigt ut och jag tänker definitivt sticka dit och kolla in utställningen någon gång snart!

Dessutom proppsade Alice på så att nätversionen av artikeln har studions länk med!!
Way to go, girl!! *high five*

Utställningen "Manga - japanska bilder" hänger fram tills den 8:e februari, så om ni kan, ta chansen att se den, för den verkar verkligen supercool!
Louisianas hemsida - Manga!

Ha det bra, nu sover jag! :)

Bajsi bajsi!

["Oh no, she didn't!!"]

//Natalia

No comments:

Post a Comment