16 April 2013

Mjau! 1-4 i en och samma bok!

Ett inlägg på svenska, för en gång skull!

Äntligen är det dags för en samlingsvolym av Mjau!-böckerna!! Jag har sett fram emot detta, för nu kan man se hur mycket seriesidor det faktiskt är... De fyra små böckerna är ju supersöta, meni och med denna samlingsvolym så ser Mjau! äntligen lite mer ut som en "riktig" mangabok.

Jag med Mjau! 1-4 Samlingsvolym, samt min nya (lite för korta) lugg...
Kabusa Böcker grattade mig så gulligt med ett blombud! Tack så jättemycket!! 


Jag kommer under maj månad blogga på deras sida Kabloggen, prata om manga, visa hur jag ritar och lite allt möjligt kul som jag kan komma på! Följ den gärna!

Samtidigt ritar jag troget vidare på mitt episka projekt Sword Princess Amaltea, och jag lade nyligen upp videon där jag tuschar framsidebilden till den svenska första volymen:

2 comments:

  1. Hej!
    Fantastiskt snyggt!
    jag undrar en grej: hur färglägger du bilderna?
    Med färgpenna?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nja, oftast färglägger jag digitalt med det underbara programmet Open Canvas, som finns gratis på nätet att ladda ner (legalt).
      Ytterst sällan använder jag traditionella färger, och då oftast en kombo av akvarell och färgpennor och vitt tusch.
      Jag ska försöka göra en färgläggningstutorial i Open Canvas nån gång i höst, så håll ögonen öppna!

      Delete